Sociální síť vám poskytne přímé spojení se zákazníkem. Můžete s ním komunikovat a získávat jeho důvěru. To víme a nejedná se o žádnou novinku. Google Plus je ovšem mnoha ohledech velmi odlišný od konkurence. Vyberme tedy jen odlišnosti.
1. Kruhy, kruhy, kruhy
Google plus umožňuje rozdělení lidí do skupin. Poté lze posílat zprávy jen vybrané zájmové skupině. Tolik z propagačních materiálů.
Nenápadná vlastnost, která řeší veliký problém. Ve vše materiálech o komunikaci přes sociální sítě se zákazníkem je jasně psané “sdílejte jen zajímavé informace, nespamujte, nezahrnujte velikým množstvím nabídek“. Pokud ale propagujete slevový portál, máte denně desítky zajímavých nabídek. A každá je určena pro jiný typ zákazníka.
Lze tak rozdělit uživatele do skupin. Ženám, které nakoupily wellness procedury, tak můžete ráno zaslat nabídku slevy do kadeřnictví. Naopak muže pozvete na projížďku ve Ferrari nebo ke skoku padákem. Můžete tak rozeslat mnohem více slev z dnešní nabídky. Navíc budou všechny velmi přesně cílené.
Zatímco na Facebooku nebo Twitteru musí slevový portál poslat nabídku na slevu v kadeřnictví všem svým uživatelům.
Na Google plus tak můžete cílit na jednotlivé skupiny vašich uživatelů. Nemusíte ani provozovat velikou firmu se zaměstnanci, ale například jednoduchý magazín. I v něm můžete dle témat rozesílat přesně cílené články těm, kteří mají zájem o toto téma – řešíte tak dvě věci jednou ranou. Zaprvé nezahlcujete uživatele všemi články, pokud mu pošlete jeden přesně cílený, tak vynikne. A za druhé můžete sdílet naprosto každý článek i založenou diskusi. Rozdělením kruhů se rozmělní várka, která směřuje ke každém jednotlivci.
2. Výsledky vyhledávání a Google
Výsledky z Google Plus se budou zobrazovat i ve výsledcích vyhledávání. Jedná se o velmi podobný krok jako u VeriSign (viz obrázek). Kromě samotného loga se zobrazí i kdo z vašich přátel doporučuje tento výsledek. Například budete hledat nový videoklip od vaší oblíbené skupiny a ve výsledku uvidíte – “Lucii a dalším 30 lidem se toto libí!“. A je tedy vyšší pravděpodobnost, že kliknete na takto označenou stránku a dáte na doporučení vaší kamarádky.
I kdyby počet kliknutí na “G+” (počet Like) neměl vliv na pozici výsledku, tak se jednoznačně zvýší CTR daného výsledku. Jednoduše lidé budou více klikat i na hůře umístěné výsledky – uvidí u něj grafický prvek, který přivede jejich pozornost. Navíc uvidí i jméno někoho z jejich přátel.
3. Jednoduchá analýza
Google Analytics, Google Webmaster Tools a některé nástroje třetích stran (Link Research Tools) již nyní zobrazují a vyhodnocují účinky G+. Lze velmi jednoduše vyhodnotit účinky na růst návštěvnosti, analyzovat aktivitu návštěvníků a sledovat oblíbenost obsahu.
Všechna důležitá čísla jsou dostupná jediným kliknutím a není potřeba žádná hloubková a náročná analýza, nebo speciální skripty na monitorování návštěvníků.
4. Vliv na SEO
Počet G+ (Líbí se mi) má vliv na pozici stránek ve vyhledávání. Jak velký vůbec nikdo neví – vždy se liší výsledek od výsledku. Dalším velikým přínosem pro SEO může být samotné sdílení. Je dokázáno, že obyčejné zmínění odkazu na této sociální síti zvedlo web ve výsledcích hledání o několik příček nahoru.
Pokud nemáte čas budovat objemnou základu fanoušků, kteří budou klikat na G+ u každého článku, tak to nevadí. Stačí si založit obyčejný účet a publikovat zde odkazy mezi vašimi přáteli. Kteří na tyto příspěvky nemusejí ani žádným způsobem reagovat.
5. Mobilní technologie
G Plus je nyní dostupný na Androidu i na iPhone. Pokud zastáváte teorii “přes mobil si stejně nikdo nic neobjedná“, může G+ vykrýt právě tuto mobilní oblast. Nebudete tak mít špatný pocit, že zcela ignorujete jednu oblast zákazníků. A nebude vás to stát žádné úsilí.
Slovo závěrem
Je zde veliký konkurent – Facebook. Mnoho podnikatelů se jej snažilo využít pro svůj business. Snažili se nahánět nové zákazníky na své stránky, snažili se získat nové fanoušky a posílit i SEO svých stránek. Nic z toho nikdy nefungovalo. A jediný účinek Facebook má na povědomí o značce. Počet objednávek se přímým působením nijak nezvýšil.
Oproti tomu má Gooogle plus alespoň jednu výhodu – když již nezískáte žádného zákazníka, tak váš web alespoň díky SEO vystoupá výše. Získáte více návštěvnosti a z toho i plynoucích konverzí.
O bodech 2 a 4 přemýšlím v poslední době často. Zejména ale v tom směru, že díky tomu bude Google Search ještě silnější a mocnější. Což za nedlouho objeví spameři a začnou zaplevelovat G+ nesmyslama. No, uvidíme jak to dopadne. Google je veliký a jistě proti tomu má připravenou nějakou obranu.