Důležitou součástí prodeje přes internet je logistika celého procesu. Tu je třeba zvládnout zejména tehdy, když nemáte vlastní sklad a všechno zboží objednáváte u dodavatelů až ve chvíli, kdy si ho u vás objedná zákazník. Takový způsob prodeje je sice nenáročný na počáteční investice, ale o to více vyžaduje mít propracovaný systém příjmu a odesílání zboží.
To, co zákazníci na internetových obchodech oceňují, je zejména rychlost doručení zboží. Ta často rozhoduje o tom, kterému e-shopu dají přednost. Proto byste při výběru dodavatelů měli dát přednost těm, kteří zboží odbavují denně. Při čekání na doručení výrobků, které budete muset teprve poslat zákazníkovi, se úměrně prodlouží i doba, po kterou nebudete moci objednávku vyřídit vy. Někteří dodavatelé umožňují zasílání objednávek přímo na adresu konečného spotřebitele. Takový způsob se vyplatí, pokud vyřizujete jednorázovou objednávku u jednoho odběratele. V ostatních případech se zvyšují náklady na přepravu.
Pro odesílání zboží zákazníkům můžete zvolit mezi několika možnostmi a vhodné je dát vybrat i zákazníkovi, jakým způsobem si přeje objednávku doručit. Patrně nejčastějším způsobem bude dobírka prostřednictvím České pošty. Zákazník v takovém případě nic neriskuje, protože zboží není povinen na poště vyzvednout, ale hlavně pro něho Česká pošta balík uschová na nejbližší pobočce, pokud ho doručovatel nezastihne doma. Složitější typ zasílání představují nejrůznější zásilkové společnosti, které doručují také na dobírku, ale zákazník je většinou omezen neurčitou dobou závozu, a doručovatel ho tedy nemusí na udané adrese zastihnout.
Využití služeb přepravních společností je náročnější také pro provozovatele internetového obchodu, protože dokud vaše obchody nedosáhnou určitého objemu, budete muset zásilky dopravovat do často velmi vzdáleného depa.
Pomocí aplikace hostované na serveru dodavatele technického řešení e-shopu můžete logistiku prodeje sledovat a vyhodnocovat. Díky tomu získáte dokonalý přehled o tom, co je možné v obchodním podnikání nadále zlepšovat.