Marketing na internetu zahrnuje nepřebernou škálu možností, jak o svém internetovém obchodě a zejména o žádaných výrobcích informovat velké množství potenciálních zákazníků. Zatímco klasická bannerová reklama (inzeráty zobrazované ve formě obrázků) má v současné době svá nejlepší léta za sebou, aktuálně se největší oblibě těší zejména dvě skupiny marketingových produktů – search engine optimization (SEO, optimalizace pro vyhledávače) a reklama formou PPC (pay per click, platba za proklik).
SEO představuje sofistikované řešení uspořádání stránek, které jsou viditelné uživatelům internetu a počítačům, jež neustále procházejí internet a ukládají informace uložené na stránkách do databáze provozovatelů vyhledávačů, jako jsou Google nebo Seznam. Když potom uživatel zadá v některém z vyhledávačů klíčové slovo, vyhledávač vypíše odkazy na stránky, v nichž se dané slovo vyskytuje. Pořadí ve výpisu záleží nejen na tom, nakolik je téma pro klíčové slovo relevantní, ale také na kontextu, v jakém se na stránkách vyskytuje, a na důležitosti konkrétní informace.
Odborníci pracující v oblasti SEO znají zákonitosti, kterými se vyhledávače při zobrazování odkazů na stránky řídí, a jejich pracovní náplní je stránky optimalizovat tak, aby je vyhledávače považovaly za důležité. Takové stránky se pak ve výpisech výsledků vyhledávání objevují na předních místech. Pokud pro provoz internetového obchodu zvolíte některou z pronajímaných aplikací, je optimalizace pro vyhledávače součástí programového kódu aplikace.
PPC je progresivní způsob placení za zobrazování reklamy, ať už se jedná o reklamu grafickou, nebo textovou. Druhá uvedená má nicméně na současném trhu převahu. Spočívá v zobrazování krátkých reklamních textů pomocí některého z PPC systémů (například Sklik, Google AdWords) na mnoha internetových stránkách. Výhodou těchto formátů je, že jsou ve velké míře personalizované, a zobrazují se proto především uživatelům, kteří mohou mít o téma reklamy zájem. Říká se tomu kontextová reklama a systémy zobrazují na místě vyčleněném pro reklamu takové odkazy, které souvisejí s tématem článku nebo obsahu zobrazeného na stránce.
U těchto formátů převažuje forma placení za proklik. Znamená to, že provozovatelé reklamních systémů účtují inzerentovi až ve chvíli, kdy na jeho reklamu některý uživatel klikne a je přesměrován na stránky inzerenta. Pouhá návštěva zákazníka vám pochopitelně peníze z prodeje ještě nevydělá, protože však byl uživatel přesměrován odněkud, kde se o vaši oblast zajímal, je velká šance, že si vaši adresu alespoň zapamatuje nebo uloží do oblíbených a nakoupí později.
Je třeba mít na paměti, že internetový obchod je zejména o výrobcích (případně o jasně definovaných službách), takže všechny typy reklamy by měly internetové uživatele lákat na konkrétní výrobky, třeba podle právě probíhající sezony nebo aktuální poptávky, a reklama by měla směřovat nikoli na úvodní stránky obchodu, ale přímo na detail konkrétního zboží nebo na hlavní stránku dané kategorie.