MySpace je po 6-ti letech na prodej, za kolik? Kdo jej koupí?

Myspace.com

Když News Corp v roce 2005 kupovali MySpace, Facebook byl v začátcích. Měl za sebou pouhý jeden rok od vzniku. Jak se bude vyvíjet situace nemohli tušit. Nyní musejí prodávat s velikou ztrátou.

News Corp v roce 2005 době za MySpace zaplatila 580 milionů dolarů. Současná prodejní cena se odhaduje mezi 50 až 200 miliony dolarů. Podle neověřených zpráv je ve hře až padesát zájemců, kteří mají o MySpace reálný zájem. Odhadovanou cenu je údajně ochotný nabídnout JNJ Mobile – provozovatel MoCoSpace – populárního komunitního serveru pro uživatele mobilních telefonů.

Že na poli sociálních sítí je velmi těsno dokazuje i nedávný prodej nejpopulárnějšího komunitního serveru LibimSeTi.cz (konec 2010). Po nástupu FaceBook.com a přechodu většiny uživatelů pod jejich křídla nyní musejí majitelé ostatních sociálních sítí hledat, čím konkurovat. Nabízí se unikátní zaměření, lokální zaměření uživatelů a jiné funkce, které zeštíhlují uživatelskou základnu.

Jestli se podaří zastavit úbytek uživatelů budoucímu majiteli MySpace ukáže jen čas. Jelikož byl portál MySpace.com vždy orientován na hudbu, tak se dá očekávat krok tímto směrem. Konkurovat Facebooku na poli sociálních sítí nemá v tuto chvíli valnou cenu. Myspace.com by se ale v rukou nadnárodních nahrávacích studií mohl stát velmi výdělečným projektem. netřeba zmiňovat úspěchy služby iTunes, která se orientuje na prodej hudby.

Je tedy možné, že s novým majitelem přijde i úplně nová podoba a zaměření stránek. Což by bylo jedině ku prospěchu a zároveň by to znamenalo záchranu pomalu rozpadajícího se giganta, který byl tak populární.

Komentáře byly uzavřeny.