Jakmile jste se rozhodli pro typ zboží, které chcete ve svém internetovém obchodě nabízet, je třeba se porozhlédnout po možnostech a úskalích, jaké tato kategorie výrobků skýtá. Vaše první kroky by měly směřovat na stránky některého z obecných (Seznam, Google) nebo specializovaných vyhledávačů (Heuréka.cz, Zboží.cz), kde můžete získat velmi rychlý přehled o konkurenci.
Zadáte-li do vyhledávacího pole klíčové slovo, které úzce souvisí s požadovaným sortimentem, zjistíte, jaká je ve vašem oboru tlačenice ve frontě na nakupující. Návštěva příslušných obchodů, na něž vyhledávač poskytne odkazy, pro vás může být pestrým zdrojem inspirace. Zjistíte, jakým způsobem jednotliví obchodníci lákají uživatele k nákupu, jak široký sortiment nabízejí, do jakých oddělení jsou obchody rozdělené i jaké informace jsou na webu o výrobcích k dispozici. Od věci není ani navštívit některé ze zahraničních obchodů.
Až si uděláte přehled, budete mít představu nejen o fungování trhu s vybraným typem zboží, ale také o tom, co byste mohli dělat jinak a lépe. Můžete tak internetovým uživatelům nabídnout nějakou přidanou hodnotu, kvůli které si mezi internetovými obchody vyberou právě ten váš.
Výborným vodítkem při posuzování poptávky o nějaké konkrétní výrobky mohou být statistiky hledání klíčových slov. V přehledné formě spolu s denními a týdenními čísly je nabízí jak český Seznam, tak světový Gogole (http://google.com/insights/search). Najdete v nich přehled témat, která uživatele na internetu zajímají. Platí pochopitelně přímá úměra, že čím častěji je nějaké slovo hledané, tím větší zájem mohou mít o výrobky z této kategorie zákazníci internetového obchodu. Zároveň s tím ale bude patrně také více e-shopů, které budou takové zboží nabízet.