Podnikání v obchodě (a nemusí jít jen o obchod internetový) je podnikání jako každé jiné a stejně jako v ostatních oborech jsou základním předpokladem rozvoje dobré vztahy se zákazníky. Každý, i když pouze potenciální zákazník je důležitý. Při provozování e-shopu proto musíte dbát na to, abyste s ním komunikovali.
Nezodpovězený dotaz, který potenciální zájemce o některý výrobek z vašeho katalogu pošle na vaši e-mailovou adresu, výrazně snižuje šanci na úspěch. Stejně tak není dobré slíbit objednávajícímu zákazníkovi doručení zboží do určitého data a tento slib nesplnit. Může se samozřejmě stát, že zboží zůstane – nikoli vaší vinou – na cestě o něco déle. I v takovém případě je ale třeba využít možností internetu a zákazníka o tom informovat.
Nakupující na internetu rovněž oceňují obchody, které jsou přehledné a umožňují pohodlné zobrazování informací o výrobcích. Proto dbejte na to, aby byly údaje na stránkách uspořádány přehledně a nebyly dvojznačné a aby se zákazník vždy dozvěděl to, co je pro daný výrobek i váš internetový obchod podstatné.
S tím souvisí i jasně formulované a dostatečně rozpracované obchodní podmínky, zahrnující také informace o způsobech dopravy a možnostech vrácení zboží. Vzhledem k tomu, že spotřebitelé objednávají v e-shopu na dálku, mají ze zákona nárok na vrácení zboží, a to do čtrnácti dnů a bez uvedení důvodu.
Toto vše by mělo být v obchodních podmínkách uvedeno. Pokud si jejich zpracováním nejste jisti, je možné obrátit se na Sdružení obrany spotřebitelů ČR, které za poplatek vypracuje jejich audit, na základě kterého zjistíte, zda obchodní podmínky e-shopu odpovídají zákonu na obranu spotřebitele a dalším legislativním normám. Jasným pravidlem by pak mělo být, že se takovými podmínkami budete řídit.